Seriously engaging
Det indtryk, vi skaber af os selv gennem vores kommunikation, har en direkte betydning for Rambølls brand: det påvirker vores omdømme, troværdighed og succes.
Vi kalder vores måde kommunikere på for ”seriously engaging”.
Det er vores måde at kombinere essensen af vores brand med et højt niveau af professionalisme, viden og ekspertise. Vores ambition er, at publikum og kunder opfatter os som hjælpsomme, tankevækkende og spændende gennem vores historiefortælling.
Et vidnesbyrd om vores brands styrke er, at vi har arbejdet med hver enkelt af vores top ti kunder i 50 år i gennemsnit. Og vi bliver hele tiden bedømt som et af de bedste steder at arbejde.
Vores logo
Vores nuværende logo er fra 1995, og det er blevet rettet flere gange siden da. Dog er vores grundlæggende principper ligeså vigtige i dag, som de var dengang:
De gennemsigtige bogstaver i vores logo afspejler åbenhed og gennemskuelighed i vores måde at drive forretning på.
Ø’et repræsenterer det niveau af præcision, der kræves i vores ingeniørløsninger – de rammer midt på skiven.
Den sidste opdatering af vores brand i 2008 gav logoet en lysere blå farve (cyan), bogstaverne blev ændret til ”Gotham Rounded”, og hjørnerne af logoet blev gjort rundere. Alle disse ændringer viser tilbage til vores ”Human Touch” tilgang.
Vores slogan
Ideer definerer vores fremtid.
Hvis de er lyse, opfindsomme og innovative, kan ideer ændre verden til det bedre.
Lyse hoveder, der kan finde på nye og bæredygtige måder at leve på, står med nøglen til morgendagens samfund.
Til vores kunder bidrager vi med viden, der kan drive positive ændringer - i form af ideer, der kan blive realiseret og implementeret; af løsninger, som virker i dag, og former i morgen.
Derfor siger vi: