”Vi stod der på taget og talte om det firma, vi ønskede at skabe” huskede Børge Johannes Rambøll mange år senere. ”Hvad hvis vi startede vores eget lille firma?”
Det viste sig, at Rambøll og Hannemann var et perfekt match; Rambøll, en visionær humanist med gode lederevner, komplementerede Hannemann, en talentfuld ingeniør med flair for tekniske detaljer.
Et etisk firma med en menneskelig dimension
Som vidner til konsekvenserne af Anden Verdenskrig, havde Rambøll og Hannemann en stor lyst til at hjælpe med at udvikle og genopbygge samfundet.
Fra begyndelsen havde de en klar vision for, hvordan et succesfuldt og respektabelt firma ville se ud. De ønskede at sikre firmaet en fremtid på længere sigt, og det kunne kun ske ved hjælp af gensidig respekt – ikke kun til kunder, men også til hinanden internt.
”Vær over for andre, som du ønsker, de skal være overfor dig” var Børge Johannes Rambølls yndlingscitat, og den idé er stadig en af de grundlæggende principper i firmaet.