Alt for mange strategiske beslutninger bliver i dag baseret på for simpelt et grundlag. Vi tilpasser den strategiske kurs ud fra specifikke behov og anvender verificerede metoder til at udvikle klare og bæredygtige anbefalinger. Vores metodiske repertoire er bredt. Helt fra klassiske business cases og budgetanalyser til komplekse, databaserede Activity-Based-Costing og make-or-buy analyser.
Vi specialiserer os i at give ledere det bedste udgangspunkt for at træffe kvalificerede beslutninger og evaluere alle muligheder ved de opstillede scenarier.
Inden for
strategi tilbyder vi:
- Gruppe- og forretningsstrategi
- Vækststrategi
- Markedsstrategi
- Strategiworkshops og kick-off møder
- Hjælp og support ved implementering
Dybdegående analyser og indgående sektorkendskab
Vores mange års erfaring har lært os, at strategisk arbejde skal udføres med afsæt i dialog, tillid og faglige kompetencer. Derfor har vi udviklet en procedure, hvor vi indledningsvist definerer en baseline – det gør vi ved hjælp af en dybdegående analyse af organisationens særlige fokus og forretningsmæssige prioriteter. Dernæst kombinerer vi analysens resultater med vores egen udførlige sektorviden. Det skaber et grundlag for at teste og simulere effekten af forskellige strategiske muligheder.
Strategi i praksis
Med implementeringen af en ny strategi følger ofte nye måder at arbejde og tænke på. På baggrund af solide og empiriske værdier tilbyder vi også hjælp og support med implementeringen og den praktiske realisering. Det gør vi, fordi strategi – når alt kommer til alt – handler om konkrete tiltag. Når en ny strategi væves ind i organisationens hektiske hverdag, har medarbejderne brug for at kunne relatere til de strategiske intentioner, så strategien giver mening og dermed også opnår den ønskede effekt.
Med vores brede vifte af kompetencer står vi godt rustet til at imødekomme kunder med behov for fx meningsskabelse og involveringsprocesser, kick-off-seminarer samt kommunikationsrådgivning til mellemledere.